آموزش میوه آرایی

نقش ویتامین بر کودک

A باعث رشد و ساختن بافت‌ها، استخوان، پوست سالم، چشم و سیستم ایمنی می‌شود. بهترین منابع شامل شیر، پنیر، تخم‌مرغ و سبزیجات زرد و نارنجی مانند هویج، کدو و سیب‌زمینی. B این ویتامین‌ها که شامل ویتامینB۱، B۲، B۳، B۶ وB۱۲ هستند به سوخت‌وساز، تولید انرژی و سلامت سیستم عصبی و چرخشی کمک می‌کنند. گوشت، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، شیر، آجیل، پنیر، لوبیا و سویا منابع خوب این ویتامین هستند. Cسلامت ماهیچه‌ها، بافت‌های متصل و پوست را تقویت می‌کند. مرکبات، توت فرنگی، کیوی، گوجه‌فرنگی و سبزیجات سبز مانند کلم بروکلی از منابع این ویتامین هستند.. D به رشد استخوان‌ها، دندان‌ها و همچنین جذب کلسیم کمک می‌کند. از منابع سرشار ویتامین D می‌توان به شیر، پنیر، ماست، زرده تخم‌مرغ و روغن ماهی اشاره کرد.

نوشته شده توسط گروه آشپزی در |  لینک ثابت   •