آموزش میوه آرایی

کتلت تن ماهی با طعم جعفری

خانم‌های با چربی خون بالا هم حق دارند کوکو و کتلت بخورند البته، به شرط آنکه با کمترین روغن ممکن سرخ شود.
کتلت تن ماهی پیشنهادی ما نیز همین شرایط را دارد زیرا بخش زیادی از مواد آن را ذرت و تن‌ماهی تشکیل داده‌اند و این مواد هم چربی کمی برای سرخ شدن نیاز دارند. علاوه بر این، با توجه به اینکه در این کتلت از تخم‌مرغ استفاده نشده، نسبت به کتلت‌های دیگر بسیار کم‌چرب‌ است.
● مواد لازم برای ۳ نفر:
- سیب‌زمینی؛ ۳۰۰ گرم
- دانه ذرت کنسروی؛ ۱۲۰ گرم
- کنسرو تن‌ماهی؛ یک عدد
- جعفری خرد شده؛‌ ۲ قاشق سوپ‌خوری سرپر
- آرد سوخاری؛ یک پیمانه یا ۵۰ گرم
- نمک و فلفل سیاه؛ به مقدار کافی
● روش پخت:
۱) ابتدا سیب‌زمینی‌ها را آب‌پز کرده، پس از پوست کندن، با چنگال خوب له کنید. حالا کاسه‌ای آماده کنید و سیب‌‌زمینی‌های له شده، تن‌ماهی، ذرت و جعفری خرد شده را در آن بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.
۲) در صورت نیاز، مایه کتلت را با نمک و فلفل سیاه طعم‌دار کرده، شروع به آماده کردن کتلت‌ها کنید. با این مقدار مواد، می‌توانید ۸ عدد کتلت درست کنید. برای این منظور مقداری از مخلوط مایه کتلت را روی کف دست‌تان به شکل دایره کوچک درآورده، پس از آغشته کردن به آرد‌سوخاری، در تابه‌ای حاوی روغن سرخ کنید؛ البته روغن را از پیش داغ کنید. وقتی یک‌طرف کتلت‌ها سرخ شد، آنها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم سرخ شود. در پایان، کتلت‌ها را با لیموترش و در صورت دلخواه با سبزیجات تازه سرو کنید.

نوشته شده توسط گروه آشپزی در |  لینک ثابت   •